Juniorkommittén

Peter Nordmark

Blåser golfboll i hål

Vad vi gör

Till Sisjö GK är alla välkomna, både de som ser golfen som en möjlighet att få umgås och spela med sina kompisar, men också de som vill satsa på golfen för att på sikt etablera sig som tävlings- och elitspelare.

Juniorkommittén stöttar träningsgruppen som leds av pron och där både några av klubbens juniormedlemmar och andra ungdomar deltar. Juniorkommittén verkar för att fler av klubbens juniormedlemmar ska vilja delta i träningsgruppen samtatt fler av träningsgruppens deltagare ska vilja bli medlemmar i klubben.

Träningsgruppen

Vi har, fördelat på World of Golf och Sisjö golfbana, de bästa träningsområdena med range och närspel, dessutom en väldigt bra korthålsbana och en stor 9-hålsbana som vi använder. Vi hoppas att ni barn och ungdomar ser oss som det självklara stället att vara på. Därför försöker vi ha ett bra träningsupplägg och fördelaktiga medlemserbjudanden för spelmöjlighet under hela året.

Nicklas Nyström

Träningsupplägg för juniorer:

Måndag – Onsdag träning med PGA-pro
Torsdag Spelträning:
Hcp 0-54 (spelträning på Sisjö GK dropp in 17:00-18:00).
Grönt kort (spelträning på WOG dropp in 17:00-18:00).

Tävla

Vi kommer att gradvis lägga in momentet tävling som en naturlig del i ditt golfspel. Precis som du spelar match med ditt fotbollslag så spelar man tävling ibland med sitt golfande.

Klubbtävlingar
På Sisjö golfbana kommer vi under några fredagar att lägga upp tävlingar på fredagar under den tid då det är spelträning på banan. Det kommer vara tävling vid 7 tillfällen och man får sedan räkna sin 5 bästa tävlingsresultat. När säsongen är slut så gör vi en trevlig tillställning då vi grillar och har stor prisutdelning. Under hösten kommer vi även ha klubbmästerskap för alla juniorer som är medlemmar på Sisjö GK. Steget efter klubbtävling så heter det Göteborg Golf Tour samt Skandia Tour Göteborg.

Skandia Tour Göteborg/Göteborg Golf Tour

Spelas på banor i Göteborgsområdet, för de yngre 9-12 år spelas tävlingen varannan gång som 9-hålstävling och varannan som 18-hålstävling. I klassen 13-21 år spelas man 18 hål, man blir lottat med spelare som har ungefär lika handicap samt likande ålder. På Skandia Tour Distrikt Göteborg kan man samla rankingpoäng och med dessa kan man tävla sig vidare till Skandia Tour Regional.

Skandia Tour Regional

Spelas på sammanlagt 7-8 platser i Sverige, i Göteborg är klassen uppdelad i en flickklass samt en pojkklass som spelar på olika banor. Flickorna i Regional spelas på samma bana som flickorna gör på Skandia Tour distrikt Göteborg. Här har man chansen att samla mer rankingpoäng för att gå vidare till Skandia Riks.

Skandia Tour Riks

Spelas på 3 banor i Sverige, går det bra även här får man chansen att möta de bästa spelarna i Sverige och då har man gått upp i klassen Skandia Elit.

Skandia Tour Elit

Spelas på 1 plats i Sverige på samma datum som de övriga Skandia Tour tävlingarna spelas.

Vår träning riktar sig till dig vare sig du gillar att träna med kompisar eller att tävla.Anmäl dig till junior- och ungdomsträningar genom att ringa eller mejla till:

Nicklas Nyström

nicklas.nystrom@worldofgolf.se